Gaefa "Monstret"

Publicerad 2012-05-01 23:02:00 i bloggdesign,

Gaefa
Född: 2007
Sto
Ras: Islandshäst
u: Blida från Asker
e: Spuni frá midsitju

Gaefa är ett islandshäst sto av våran egna avkomma, mammas islandshäst Blida. Hon är 7 år gammal och just nu håller vi på att töltsätta henne. Gaefa är en riktig nyfiken lite häst som alltid vill göra sitt bästa, men hon kan även vara en väldigt envis dam som inte alltid vill samarbeta. 

Jag har även med henne tränat lite trickträning och hon kan buga, goddag, backa och följa john. Följa john älskar hon! haha, hon är som en galning för att hon fått godis innan och nu vet hon att om hon gör rätt så får hon gott. Stannar för minsta lilla vink och om jag bara så lutar mig lite framåt och börjar gå lite snabbare så vet hon att det är trav. Några små knep som fungerar suveränt. 

Hon har riktigt fina gångarter och vi hoppas på att hon är en 5-gångare. Vilket innebär att hon har de tre vanliga gångarterna; skritt,trav och galopp. Men sen har hon två gångarter till som är tölt och pass
Ni kan söka upp det på google om ni inte vet vad det är. Jag är ganska dålig på att förklara vad det är så haha tror ni får en bättre syn på vad det är genom det ;) 
 
Målet är att fortsätta att utveckla henne och ha intensiv träning. När vi väl har fått tölten att fungera lär vi träna henne inför tävling. Vilket kanske kan bli till nästa sommar, då hon säkerligen har fått till att gångarter. 
Bara vänta och se. 


 
 
 
 
 

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela