Mr Ex "Mimpen"

Publicerad 2012-05-01 20:45:00 i bloggdesign,

Mr Ex (SWB)
Född: 2006 
Valack 
e: Alexson D 
ue: Brabant 448
 

 
Mr Ex är en storhäst valack på 8 år och är ca 1.60-1.63 cm i mankhöjd. Han är snart riden i endast 3 år och är otroligt mysig! Har tävlat upp till 110 cm i hoppning och utbildad LB dressyr. Med mig har han tävlat upp till 100 cm Avd. A  A:0/A:0. Han är supersnäll och är världens mysigaste häst. Han är arbetvillig och gör det han ska, han tycker det är jättekul att komma ut i skogen och busa. Har äntligen hittat de flesta knappar på honom och är på god väg mot vårt mål. Ska bli superkul att utvecklas med honom och se vart vi tar oss. 
 
Målet är fortfarande att komma ut på så mycket tävlingar som möjligt, få in tävlingsrutinen. Vänja honom vid olika platser så han inte blir en hoppande elefant när vi väl kommer till tävlingsplatsen. Vilket han då och då gör, haha. Han klarar lätt av högre klasser, fortfarande jag som måste ställa mig in bättre på hans hopp. Ibland hamnar jag i bakåtläge och tappar tyglar, så det blir cowboyridning. 
Men vi fortsätter att kämpa på och förhoppningsvis ska vi kunna tävla en 110 innan året är slut. Om inte så tävlar jag säkert en 105 klass. 
 
 

 
 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela